بلاگ

طراحی و مونتاژ قسمت اسکرو

اسکرو کانوایر

اسکرو کانوایر مارپیچ مکانیزمی به منظور انتقال مواد در حجم های  بالا در صنعت می باشد. در این مکانیزم پره های مارپیچ در یک محفظه گرد تابیده و مواد را از یک سو به سوی دیگر هدایت می کنند، در صنعت مدرن امروزی این مکانیزم معمولا بصورت افقی و با شیب کم به منظور تسهیل و افزایش راندمان انتقال مواد مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده از این نوع نوار نقاله ها با در نظر گرفتن ملاحظات طراحی برای شیب های بیشتر نیز( تا شیب ۹۰ درجه یا همان حالت عمودی) امکان پذیر می باشد. اولین نوع نوار نقاله  در دوران باستان به منظور هدایت و یا پمپ آب آبیاری زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفت.

طراحی و ساخت

این دستگاه معمولا با یک شیب ملایم نصب می شود،با این کار البته اگر که فضای کافی در دسترس باشد،بسیار با صرفه خواهد بود زیرا هر چه شیب نوار نقاله افزایش پیدا کند ظرفیت انتقال نیز کاهش پیدا می کند.

این دستگاه از یک محفظه گرد و یا تیوپ شکل تشکیل می شود که در آن یک پره مارپیچ به دور یک شافت تابیده شده و به دو سمت آن متصل شده است و یا بدون شافت که از یک سو متصل و از سوی دیگر آزاد است. ضریب انتقال مواد بستگی به سرعت گردش شافت آن دارد.در کاربرد های صنعتی  بعنوان وسیله ای برای انتقال دقیق و به اندازه مواد به داخل یک فرایند است.این عمل با تغییر سرعت تابش و اندازه پره ها و طول آن انجام می شود.

طراحی و مونتاژ قسمت اسکرو

شاید دشوارترین مرحله ساخت این وسیله، طراحی و مونتاژ اسکرو و یا قسمت مارپیچ آن باشد چراکه شما باید بتوانید از یک ورقه صاف چند میلی متری شکل مارپیچی درست کنید که با کمترین خطا روی شافت بشیند و فاصله های بین لبه های داخله ای مارپیچ و شافت نباشد طوری که شافت به راحتی روی اسکرو چسبیده شود و جوش بخورد. برای این کار به ظاهر ساده ولی در عمل دشوار و پیچیده ساختن دستگاهی که بتواند اسکروها در اندازه های مختلف و گام ها در اندازه های گوناگون را بسازد بهترین راه است چراکه باعث می شود هم ضریب خطا کاهش و حتی به صفر برساند و هم سرعت و راندمان تولید را تا چندین برابر افزایش دهد.در حال حاظر روش ها و دستگاه های ابداعی گوناگونی برای این منظور وجود دارد و در کارگاه دقیق سازه نیز با صرف ساعت های کار تحقیقاتی به یک دستگاه ابداعی بسیار جالب رسیده ایم که با افتخار می توانیم بگوییم ضریب خطای آن نزدیک به صفر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *